گوناگون از جهان...webnet.loxblog.com
گوناگون از جهان...webnet.loxblog.com
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 28 / 2 / 1391برچسب:, توسط کیا عشوری.kia ashoori |
موز هزار تومان ارزان شد
رئیس اتحادیه محصولات کشاورزی با بیان اینکه با واردات در هفته گذشته قیمت موز از کیلویی 3 هزار تومان به 2 هزار تومان کاهش یافت، گفت: در صورت افزایش تعداد بنادر وارداتی قیمت به 1500 تومان کاهش خواهد یافت.

سیدرضا نورانی در گفت‌وگو با فارس، با اعلام این خبر اظهار داشت: در راستای اهداف دولت به کاهش قیمت در بازار با افزایش واردات موز طی هفته گذشته قیمت آن در بازار کاهش یافت.

رئیس اتحادیه محصولات کشاورزی افزود: در حال حاضر این موزها با کیفیت و رنگ‌آوری مناسب در میدان مرکزی میوه و تره‌بار 2 هزار الی 2 هزار و 200 تومان عرضه می‌شود در حالی که قیمت آن قبلا به کیلویی 3 هزار تومان نیز رسیده بود.

وی گفت: موزهای وارداتی از بندر ترکیه از کشورهای فیلیپین و اکوادور وارد کشور می‌شود.

نورانی در پاسخ به قیمت موز در خرده‌فروشی‌ها گفت: در میادین شهرداری تهران دیروز قیمت کیلویی 2450 تومان دیدم.

*امکان کاهش قیمت موز به  کیلویی 1500 تومان

نورانی تاکید کرد: در صورتی که سازمان حفظ نباتات مجوز واردات موز از بندر جنوب را نیز صادر کند با افزایش واردات و کم بودن هزینه قیمت موز در بازار کاهش مناسبی خواهد داشت.

نورانی با بیان اینکه موضوع درخواست صدور مجوز واردات از بندر جنوب و یا سایر بنادر به سازمان حفظ نباتات داده شده است، گفت: در صورتی که این سازمان با واردات موز از بنادر جدید موافقت کند، قیمت موز را به کیلویی 1500 تومان می‌رسانیم.

رئیس اتحادیه صادر کنندگان و وارد کنندگان میوه با بیان اینکه هنوز ارز دولتی برای واردات موز داده نشده است، تصریح کرد: طبق مقررات تعرفه‌های تا 40 درصد وارداتی مشمول پرداخت ارز دولتی است و در این زمینه قول داده شده تا ارز دولتی به وارد کنندگان موز داده شود.

http://www.598.ir/fa/news/54118



-